FAQ- Vanliga frågor och svar


 

Förmedling/säljuppdrag av sadel:

  • Avtalet löper tillsvidare och du som säljare har rätt att avsluta ditt avtal när du vill. Antingen hämtar du sadeln i vår butik eller så skickar vi den till dig mot en fraktkostnad. Vi tar även ut en administrativ avgift om 500 kr inkl moms.

  • Du som säljare ansvarar för att sadeln till fullo är försäkrad av dig.
  • Om vi fått ett lägre bud än det överenskomna priset så hör vi av oss- du som säljare får avgöra om du vill acceptera budet eller inte.

  • Försäljningsprovision på sadlar är 20% dock lägst 3000kr och högst 6000kr.

  • Provision utgår endast om sadeln/varan blivit såld. 

    • Vi hör av oss via SMS eller mail när det är dags för utbetalning.

    • Utbetalning av sadlar, utrustning och stövlar sker ca 30 dagar efter försäljningsdatum med hänsyn till att utbetalning sker under 1:a veckan i varje kalender månad. Det betyder att utbetalning av sadeln baseras på vilken dag i månaden sadeln blev såld.

    • Vi har enligt distansköplagen skyldighet att ge köparen 14 dagars öppet köp. Under denna tid kan det hända att sadeln kommer tillbaka. Skulle detta hända, ser vi omgående till att sadeln markeras som säljbar för andra köpare. 
    • Du har som säljare rätt att ta tillbaka din sadel när du vill. Kontakta oss på sadel@byhorse.se, senast 7 vardagar innan du vill ta hem din sadel. Vi debiterar en administrativ avgift om 500 kr samt ev returfrakt.

    Förmedling/säljuppdrag ridstövlar:

    • försäljningsprovision på annan utrustning eller stövlar är 30% lägst 1000kr och högst 30%