Frakt & Leverans
LEVERANS TILL OMBUD
Din beställning skickas till DHL utlämningställe. Produkten är alltid försäkrad under frakt om den bokas genom oss och får ett spår ID. Så snart din beställning levererats till ombudet blir du aviserad via SMS. Om du inte hämtar din försändelse inom sju dagar får du en avi i din brevlåda. Efter ytterligare 2-3 aviseringar skickas din beställning tillbaka till vår butik. Vid uthämtning av din försändelse ska giltig ID-handling uppvisas.
LEVERANSTID
När vi har bekräftat din beställning skickas en beställningsbekräftelse till din angivna e-postadress. Kontakta oss om du inte får en bekräftelse kort tid efter din beställning. Leveranstiden (inklusive speditörens tid att leverera din beställning) tar normalt inte mer än 2-5 dagar över hela landet när vi skickar din beställning till närmaste utlämningsställe. Det kan i enstaka tillfällen ta några dagar extra under stora kampanjer och under semesterperioder. Du kan lita på att vi gör allt vi kan för att leverera din beställning så fort som möjligt!
UTSÅLDA VAROR I DIN BESTÄLLNING
Ibland kan du tyvärr få beställa varor som av en eller annan grund (fel lagerstatus) inte finns hemma i vår butik. Du får då självklart besked från oss via e-post eller telefon. Vi försöker självklart hjälpa dig med en annan produkt som har samma funktioner och förutsättningar som den tidigare har.
OUTLÖSTA PAKET
Kom ihåg att hämta ut din beställning innan 14 dagar har passerat. Paket som inte hämtas ut returneras automatiskt efter 14 dagar och vi förbehåller oss rätten att debitera dig 700 kr (SEK) för administration, frakt, returfrakt och hantering.
(Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten)
Leverans utanför Sverige.
Vi skickar gärna våra sadlar till kunder utanför Sverige. Här gäller inte öppet köp. Kontakta oss för mer info!